Ma 2018. november 15., csütörtök, Albert és Lipót napja van. Holnap Ödön napja lesz.

A Facebook-on

Címlap Nézőpont

Elgondolkodtató

Hogyan születnek a város életét meghatározó döntések? 


 A 2010-es választásokon a 11 fős képviselő-testületbe a Budakalászi Baráti Kör (BBK) támogatásával indult Fidesznek 6, a Nemzeti Fórumnak (NF) 4, míg a Budakalászért Védegyletnek (BuVéd) 1 képviselője került. Mindez azt jelentette, hogy a település életét befolyásoló minden testületi döntést (költségvetés, belterületbe-csatolás, bizottságok összetétele, alpolgármesterek választása, média-szerződések stb.) a fideszes többség egyeztetés nélkül, önállóan is meg tudott hozni - s többnyire meg is hozott.
Az elmúlt egy évben volt képviselői lemondás, időközi választás, képviselők léptek ki az őket a testületbe juttató szervezetből, majd most szeptemberben ismét lemondott egy képviselő - aminek következménye a mostani harc az Önök szavazataiért.

A testület jelenleg tíz főből áll, benne a Fidesz (Ercsényi, Rogán, Tolonics, Kaltner, Major), a Budakalászért Védegylet (dr. Hantos, Nógrádi), a Nemzeti Fórum (Balogh) és függetlenek (Krunity, Németh).

Egyetlen szervezetnek sincs abszolút többsége, egyetlen szervezet sem tud egymaga döntéseket hozni. Minden határozat esetében szükséges az, hogy a testületben végre érdemi vita folyjék, hisz a döntéshez legalább hat képviselő egyetértése kell.
Az elmúlt másfél hónap megmutatta, hogy működőképes a konszenzuson alapuló döntéshozatal. Természetesen nem elvárható, hogy mindenki egyetértsen minden kérdésben, de az igen, hogy az önkormányzati előterjesztés legyen olyan jó és átgondolt, hogy azt a Fidesz mellett még legalább egy másik szervezet is támogassa. Az utóbbi egy hónapban született döntés százmilliós ingatlanhasznosításról, telekhatár-módosításról, s a hivatal létszámának jelentős csökkentéséről. Minden kérdésben sikerült kialakítani olyan álláspontot, melyet a testület többsége elfogadott. Az ilyen többségi álláspont persze nem állt automatikusan rendelkezésre. Az előterjesztőnek érvelnie, vitatkoznia kellett, meghallgatni és mérlegelni az összes módosító javaslatot.

A Budakalászért Védegylet szerint így működik a demokrácia. Azt szeretnénk, ha az érdemi viták és a konszenzus-kényszer a választások után is megmaradna.
Budakalászt az elmúlt hat évben olyan testület vezette, melyben egy szervezetnek (minősített többsége volt, és a többség bármit megtehetett. Azt látjuk, hogy ez milyen ellentétekhez vezetett a településen.

Az Önök döntésén múlik, hogy az együttműködésen alapuló rendszer megmaradjon!

Faültetésre biztató

 

Tisztelt Budakalásziak!

 

 

A Budakalászért Védegylet a tavalyi esztendőben a tó mellett egy hársfa ültetésével megkezdte az Omszk parkban a Kalásziak Ligetének létrehozását. Idén tavasszal folytattuk, és már három fácska várja, hogy újabbak csatlakozzanak hozzájuk. 

Itt az ősz, a faültetések időszaka. 

Azt szeretnénk, hogy ez a kezdeményezés ne csak a Védegylet ügye legyen.

Jó lenne, ha más szervezetek, magánszemélyek is bekapcsolódnának a Liget kialakításába.

Kérjük, hogy a megkezdett vonalba és HÁRSFÁT ültessenek! Így lesz egységes a tópart.

Nem kell egyeztetni, regisztrálni, csak ültetni.

Mi folytatjuk. De ha többen lennénk, hamarébb lenne sétányunk, ligetünk.

Jó ültetést!

 

 

dr. Hantos István
a Budakalászért Védegylet elnöke

„Útvesztőben”

Ebben a ciklusban sem lett M0 és elkerülő út. Igazából nem is számítottunk másra. A Budakalászért Védegylet szerint Budakalász lakossága számára az M0 folytatása a legfontosabb. Ez elvinné a város belsejéből a forgalmat, ami által a József Attila, a Damjanich, a Tanító utca, a Budai út forgalma radikálisan csökkenne. Mivel ezek az utak átkerülnének a saját kezelésünkbe, olyan közlekedésbiztonsági megoldások sorozatát vezethetnénk be, hogy senkinek ne legyen kedve rajtunk átautókázni.

De mi van addig? Sokan nagyon pártolják az elkerülő utat, mert szerintük az megoldaná a fenti problémát. Véleményünk szerint azonban ez a megoldás hosszú távon sokkal több rosszat hoz, mint jót. A legsúlyosabb ellenérv, hogyha elkészül ez is és az M0 is, akkor Budakalász – öngyilkos módon – két nagy forgalmú út közé zárja be magát, és ezzel elvágtuk a településünket a Pilistől. Szabadon zúdulhat ránk az elkerülő zaja és szennyezőanyagai (az uralkodó szélirány miatt), illetve a gépjárműforgalom egy része, mely egyébként az M0-on menne, de az elkerülőn rövidebben jut céljához, ezt az utat használná.

 

Részletek...

Biciklisbarát Budakalászt!

 

Miközben sok szó esik a városunkba tervezett közlekedésbiztonsági beruházásokról, alig hallunk valamit a kerékpáros közlekedés támogatásáról. Pedig a biciklizés talán az egyik legkézenfekvőbb megoldás belső útjaink autóforgalmának csökkentésére, ráadásul aki kerekezik, az a környezete mellett az egészségét is védi.

 

Budakalász földrajzi fekvésének köszönhetően kiváló adottságokkal rendelkezik ahhoz, hogy nyeregbe pattanhassunk, legyen szó iskolába, óvodába vagy munkába járásról, közösségi programokról, ügyintézésről, esetleg hétvégi családi biciklizésről. Szerencsére már most is sok felnőttet és gyereket látni két keréken, de egy kicsit több odafigyeléssel és átgondolt fejlesztési elképzelésekkel óriásit javíthatnánk a körülményeken.

Részletek...

További cikkeink...